Balandžio 1 dieną VU Chemijos ir geomokslų fakulteto Geomokslų institute vyks XXII-asis Nacionalinis mokinių Česlovo Kudabos geografijos konkursas. Renginys skirtas geografija besidomintiems mokiniams pasitikrinti savo žinias, o juos lydintiems mokytojams keltis kompetencijas specialiai skirtose paskaitose.
Česlovo Kudabos geografijos konkursas yra nacionalinis mokinių geografijos konkursas, skirtas populiarinti žymaus Lietuvos geografo, Kovo 11-osios Nepriklausomybės akto signataro Česlovo Kudabos darbus ir idėjas bei skatinti kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir meilę gimtajam kraštui. Šių metų konkurse dalyvaus net 857 mokiniai ir 270 mokytojai iš 241 Lietuvos mokyklos, kurie rinksis į Vilniaus universiteto Geomokslų institutą.
Renginio programa:
- 8:30-11:00 mokinių registracija;
- 11:00 konkurso atidarymas;
- 11:30-13:30 konkurso pradžia;
- 11:30-12:45 paskaitos mokytojams.
Paskaitų metu dr. Giedrė Godienė pasidalins įžvalgomis apie prof. Česlovo Kudabos stilių, įvairiapusę asmenybę ir jos išraišką per rašymą, o dr. Eugenija Rudnickaitė papasakos apie Lietuvą ir kitas pasaulio šalis aplankiusius svečius iš kosmoso – meteoritus. Renginys baigsis 14:00 val.
Konkursą globoja Lietuvos geografų draugija (LGD) ir Vilniaus universiteto Geomokslų institutas. Konkursą organizuoja LGD valdybos patvirtintas organizacinis komitetas, kurį sudaro mokslininkai, aukštųjų mokyklų dėstytojai ir geografijos mokytojai.
Nacionalinis mokinių Č. Kudabos geografijos konkursas yra skirtas žymaus Lietuvos geografo Česlovo Kudabos darbų, idėjų ir geografijos mokslo populiarinimui, kritinio mąstymo, kūrybiškumo ir meilės gimtajam kraštui ugdymui. Česlovas Kudaba buvo išskirtinis Lietuvos geografas, etnografas ir mokslininkas, kuris yra prisidėjęs prie Lietuvos geografijos raidos ir populiarinimo. Jo tyrimai ir publikacijos apėmė Lietuvos istoriją, kultūrą, gamtą, geografiją ir tautinę tapatybę. Kudaba taip pat yra parašęs daugelį knygų ir straipsnių apie Lietuvos geografiją, kurios buvo svarbios ir vertingos šiuolaikiniam Lietuvos kultūros ir istorijos supratimui.